Zkušenosti z cyklistického světa pomáhají s reálným byznysem

Zveřejněno:

Pravděpodobně všichni příznivci cyklistického sportu vědí o stopě, kterou v této oblasti zanechává globální technologický integrátor a poskytovatel řízených služeb, Dimension Data, nyní nově jako globální společnost NTT Ltd. Team Dimension Data for Qhubeka je profesionální cyklistickou stájí a společnost NTT pokračuje v tradici Dimension Data a je technologickým partnerem jedné z nejvýznamnějších sportovních událostí na světě – Tour de France.

Přestože by se na první pohled mohlo zdát, že zkušenosti získané v cyklistickém světě nemohou překročit hranice tohoto sportu, opak je pravdou a nejen IT lídrům mohou právě tyto zkušenosti s podporou podnikání v digitální éře významně pomoci.

Logistikou počínaje …

Jedním z klíčových předpokladů úspěchu jak na velkých sportovních akcích, tak i v rámci podnikání je úspěšné zvládnutí logistiky. Právě logistika je pro stáj Dimension Data opravdu náročná. Tým má po celém světě 7 desítek lidí, kteří od ledna do října prakticky nepřetržitě cestují – jen v roce 2018 bylo nutné zarezervovat 990 letenek.

Team Dimension Data Logistics (anglicky)

V závodech jako Tour de France má tým osm jezdců a každý z nich využívá více jízdních kol a sad plášťů pro různé terény. Na každého závodníka navíc připadají dva doprovodné vozy a až tři podpůrní pracovníci včetně trenérů a závodníků. Zapomenout nelze ani na dodávky s náhradními díly, oblečením, nutričními doplňky apod. Je nutné řídit mnoho lidí i vybavení a kdo to někdy zažil, tak ví, že nejde o žádnou legraci. Již samotné získání přehledu o tom, kde se kdo a co nachází je někdy nadlidský výkon.

Ke zvládnutí těchto výzev má tým k dispozici logistické nástroje včetně mobilní aplikace. Technologickou podporu, propracované postupy i dosavadní know-how lze přitom snadno přenést do podnikatelského prostředí – od výrobních až po distribuční firmy.

… přes zdraví a Work Life Balance …

Aplikace Phila pomáhá pečovat o zdraví jezdců

Obdobně důležitá je i péče o zdraví jednotlivých členů týmu a maximální harmonizace jejich pracovních a soukromých životů. Všichni pracují až 15 hodin denně a neplatí pro ně tradiční vzory odvozené od pevné pracovní doby. Jezdci využívají mobilní aplikace, které každý den předávají informace o jejich zdravotním stavu.

Lékaři – bez ohledu na to, kde na světě závodníci či zdravotníci právě jsou – mají k dispozici nejen aktuální přehled, ale podrobné modely s ohledem na dosavadní historii včetně předpovědí dalšího vývoje. Je to věda, která ale již nejméně v jednom případě dokázala předejít smrtelným následkům poranění hlavy při pádu – údaje několik dní po sobě poukazovaly na pokles výkonnosti a magnetická rezonance obavy lékařů potvrdila (byť jezdec vypadal naprosto zdravě). Obdobně technologie pomáhají udržet soudržnost mezi celým týmem a umožňují, aby ze sebe každý vydal to nejlepší. A opět je jen krok k využití vyzkoušených postupů v komerční praxi.

… posílení konkurenceschopnosti …

Pokud závodní tým nepatří k nejužší špičce, hrozí ztráta zájmu ze strany sponzorů a všechny z toho plynoucí důsledky včetně možného celkového úpadku. Stáj Dimension Data for Qhubeka proto využívá nejmodernějších technologií v mnohem větší míře než konkurence a tyto technologie propojuje s nejlepšími závodníky a trenéry. Obdobně se nové technologie uplatňují při náboru nových jezdců (historická data umožňují pomocí statistických metod odhalit talentovaného závodníka ještě před jeho prvními úspěchy). V byznysu jsou sponzoři zákazníci, jezdci zaměstnanci, sportovní úspěchy ty obchodní. Tak proč to samé jako ve sportu nevyužít i v podnikání?

… lepší uspokojování zákaznických potřeb …

Během tréninků i samotného závodu dochází ke sběru ohromného množství dat. Tato data jsou využívána nejen k interním potřebám týmu Dimension Data, ale v rámci spolupráce s pořádající agenturou Amaury Sport Organisation (A.S.O.) také ke zpřístupňování informací o průběhu Tour de France s rozlišením na jednotlivé závodníky v reálném čase.

Jak se na TdF vyrábějí nové divácké zážitky

Veškerá získaná data specialisté dále analyzují, aby mohli sportovním fanouškům okamžitě nabízet širší pohled na Tour. Ve své podstatě jde o lepší uspokojování zákaznických potřeb a zkvalitňování zákaznických zkušeností. Čili přesně o to, co je nesmírně důležité i v podnikání. Využití rozsáhlých dat umožňuje zvýšit jak prodeje, tak i spokojenost každého zákazníka, a otevírá zcela nové možnosti napříč všemi vertikálami.

… až po úspěšnou digitální transformaci

Tour de France má za sebou skutečně úchvatnou historii, ale stejně jako se vyvíjí celý svět, rostou i očekávání diváků. Ty tam jsou doby, kdy stačily celkové výsledky a nějaké základní statistické údaje pár hodin po závodě. Živost se zrychluje a příznivci tohoto krásného sportu chtějí mít k dispozici vše podstatné i zajímavé, a to ihned. Bez ohledu na jimi preferovaný komunikační kanál.

Moderní podoba Tour není nic jiného než výsledek úspěšné digitální transformace. Divákům jsou on-line prezentovány dříve nemyslitelné podrobné informace, a to jak prostřednictvím tradičních médií, tak i moderních kanálů včetně sociálních sítí.

Současná Tour může čerpat z úspěšné přeměny tradiční značky v nový, digitálně plně podporovaný vrchol silniční cyklistické sezóny, který je pro diváky maximálně atraktivní. Ne formálně, ale skutečnými zážitky. Ruku na srdce – v podnikání nejde o nic jiného. A platí to i v digitálním věku.

© 2018 Dimension Data All Rights Reserved | Souhlas se zpracováním osobních údajů

Téma aktuálního čísla

Tour de France v novém

Kontakt

Dimension Data Czech Republic s.r.o.
Milevská 2095/5
140 00 Praha 4
Tel: +420 224 600 010
Email: info.cz@dimensiondata.com
www.dimensiondata.com