Úvodník

Zveřejněno:

Vážení čtenáři,

přelom starého a nového roku již tradičně vybízí k bilancování. K zhodnocení toho, co uplynulý rok přinesl, a také k zamyšlení nad tím, co můžeme v novém roce očekávat. Doba je rychlá a plná změn a v oblasti IT a digitálního byznysu to platí dvojnásob. Pokud jen na chvíli zaspíte, budete deficit jen těžko dohánět. I proto je třeba předvídat a na budoucí vývoj se náležitě připravit.

Lukáš Jelínek

Základním předpokladem úspěšného stanovení předpovědí jsou nejen samotná data a informace o nejnovějším vývoji, ale především porozumění dosavadním změnám a přesné pochopení skutečných krátkodobých i dlouhodobých potřeb trhu. Ďábel bývá ukrytý v detailech a hranice mezi oslavou bubliny a upozorněním na opravdu důležité změny tak může být velmi nezřetelná.

Při naší práci jsme nikdy nevolili povrchní cesty, což platí i v případě pohledů na aktuální dění a budoucí vývoj. Předpovědi společnosti Dimension Data zohledňují i naše konkrétní zkušenosti s nejnovějšími technologiemi, a to jak v projektech pro zákazníky, tak i v interních projektech. Ostatně, naše průkopnické úsilí, vždy více či méně spojené s IT, nám umožňuje přijímat dostatečně kvalifikovaná rozhodnutí o dalším vývoji společnosti.

Určitě již na základě přechozích řádků víte, čemu se v novém vydání DD Connectu věnujeme. A máte pravdu, nejdůležitějším trendům pro rok 2018 – dokonce hned v pěti oblastech.

Příštích dvanáct měsíců bude ve znamení evoluce i revolučních změn zohledňujících jak očekávání a požadavky firem, tak i koncových zákazníků. Mimochodem, jednotlivé trendy jako celek opět potvrzují stále větší prolínání pracovních a soukromých životů.

Příspěvek Tomáše Bartoše a Jiřího Volka „Přechod na co nejflexibilnější IT“ věnovaný hybridním informačním technologiím vyzdvihuje orientaci na pružné IT. Společnosti také stále častěji poznávají význam rozhraní API, které jim umožňuje vyvíjet aplikace a služby a generovat tak vyšší zisky. Tato evoluce je známá jako „vzestup ekonomiky API“. Vzájemné propojení business aplikací přes API rozhraní povede k vyšší efektivitě.

Na tato zjištění Tomáš navazuje v dalším článku s názvem „Cesta k úspěchu povede přes hybridní cloud“, ve kterém dává rostoucí důležitost hybridních cloudů do souvislosti se světem internetu věcí i se stále větším příklonem k naplňování požadavků jednotlivých vertikál. Podniky se dále budou stále více orientovat na multi-cloudová prostředí . Kombinace privátního datacentra a dalších veřejných cloudů v podniku se stane novým standardem.

Karel Hnát se v článku s názvem „V roce 2018 budou v módě chytrá pracoviště“ podrobně zamýšlí nad problematikou chytrých pracovních prostor. Jejich obliba v roce 2018 poroste, a to i díky postupné transformaci z chytrých budov na chytré kanceláře. Virtuální asistenti a chatboti, pracující na principu umělé inteligence, se budou víc podílet na každodenní práci a pomáhat firmám snižovat náklady. Budou automatizovat základní úkoly, které dříve prováděli lidé.

Určitě si nenechte ujít ani článek Petra Zemánka s názvem „Robotičtí lovci hackerů“, ve kterém najdete informace o trendech z pohledu počítačové bezpečnosti. Dozvíte se například, že firmy budou své „kybernetické nepřátele“ proaktivně sledovat pomocí tzv. robotických lovců. Ti budou za pomoci umělé inteligence a behaviorální analýzy ověřovat identitu uživatelů.

V příspěvku „Automatizace a IoT v kontaktních centrech“ se Jan Růžička zaměřil na trendy v oblasti zákaznické zkušenosti. Automatizace, umělá inteligence, analytika a strojové učení budou tvořit jednu z největších investic do komunikačních kanálů, které firmy očekávají v nadcházejícím roce. Společnost Dimension Data předpovídá, že zvýšené využívaní bezdrátové technologie Beacon v retailu umožní posunout zákaznickou zkušenost v roce 2018 na novou úroveň.


Ale dost již úvodních slov, podívejte se na podrobnosti sami. Uvidíte, že nebudete litovat. Ve všech článcích navíc naleznete i zhodnocení toho, jak se jednotlivé trendy projeví v rámci České republiky.

Přeji Vám co nejhezčí zimu a příjemné čtení,


Lukáš Jelínek

Solutions Director
Dimension Data Czech Republic

© 2018 Dimension Data All Rights Reserved | Souhlas se zpracováním osobních údajů

Téma aktuálního čísla

ZÁKAZNICKÁ ZKUŠENOST UVNITŘ FIRMY ANEB EMPLOYEE CX

Kontakt

Dimension Data Czech Republic s.r.o.
Milevská 2095/5
140 00 Praha 4
Tel: +420 224 600 010
Email: info.cz@dimensiondata.com
www.dimensiondata.com